CZYM SĄ E-DORĘCZENIA I CZY PRZEDSIĘBIORCA MUSI JE POSIADAĆ?
e-Doręczenia to elektroniczny odpowiednik listu poleconego za potwierdzeniem odbioru. Dzięki tej usłudze podmioty publiczne, obywatele i firmy mogą korzystać z wygodnych i bezpiecznych doręczeń elektronicznych. Są one równoważne prawnie tradycyjnej przesyłce poleconej za potwierdzeniem odbioru. Ponadto e-Doręczenia zapewniają identyfikację nadawcy i odbiorcy.
KTO MUSI POSIADAĆ E-DORĘCZENIA?
e-Doręczenia muszą posiadać firmy zarejestrowane w KRS lub CEiDG. Ponadto Adres do e-Doręczeń będą musiały mieć też inne podmioty niepubliczne wpisane do KRS, na przykład fundacje i stowarzyszenia.
KORZYŚCI E-DORĘCZEŃ
e-Doręczenia, pomogą przedsiębiorcom zaoszczędzając ich czas. A mianowicie, unikniemy sytuacji awizowania przesyłki przez listonosza oraz długich kolejek na poczcie. Korespondencję będziemy mogli, odebrać i przeczytać ją w każdej chwili oraz w każdym miejscu, wystarczy, że będziemy dysponować dostępem do komputera, tudzież telefonu z internetem.
CO W SYTUACJI GDY NIE ODBIORĘ PRZESYŁKI W E-DORĘCZENIACH?
W myśl art. 41 ustawy o doręczeniach elektronicznych, dowód otrzymania jest wystawiany po:
- odebraniu korespondencji przekazanej na adres do doręczeń elektronicznych podmiotu niepublicznego;
- wpłynięciu korespondencji na adres do doręczeń elektronicznych podmiotu publicznego;
- upływie 14 dni od dnia wpłynięcia korespondencji przesłanej przez podmiot publiczny na adres do doręczeń elektronicznych podmiotu niepublicznego, jeżeli adresat nie odebrał go przed upływem tego terminu.
Mając powyższe na uwadze, świadczymy usługę administracji skrzynki dla e-Doręczeń. Gdyby byli Państwo zainteresowani, to zapraszamy do kontaktu.